טיפים שיעזרו לכם לשדרג את הבית בתקציב מינימלי

מעוניינים לשדרג את מראה הבית שלכם בלי להוציא אלפי שקלים? היום לא חייב לשבור קירות ולהשיג אנשי מקצוע על מנת לעצב את הבית ולהכניס מראה חדש ורענן.
יש המון דרכים מגוונות ויצירתיות לעורר את הרגש בבית ולשפר את התחושה הביתית.

אספנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לשדרג את הבית בתקציב מינימלי להום סטיילינג לבית.

נשמח לעמוד לרשותכם לכל שאלה:


הצבע הוא המרכיב העיקרי

אחד מהיסודות העיקריים והמרכיב המרכזי בעיצוב הבית הינו הצבע, סוד ההצלחה לשימוש נכון ומושכל בצבע הוא שימוש במינון נכון שיעבוד לטובתנו. אנשים רבים חושבים שבשביל לשנות את החלל צריך לצבוע את כל הקירות בבית וסטיגמה זו אינה נכונה גם אם תצבעו קיר אחד קיר כוח זה יסב את תשומת הלב והקיר לבדו יהפוך להיות הקיר המשמעותי בחלל בלי שתגעו בשאר הקירות רק מהשוני בין הקירות כבר במבט הראשוני.

דוגמא אפשרית: במידה ותבחרו להשתמש בגוון או בטקסטורה דומיננטים יותר משאר האלמנטים הנוספים בחלל הבית אפשר לצבוע את הגוון/הטקסטורה על משטח קטן יותר ופחות מושך את העין ולחזור על פעולה זו במספר מקומות שונים וקטנים בחלל. פעולה זו תסייע להחזרתיות של צבע הקיר בצורה מעט שונה אך כזאת שעדיין תיתן טוויסט מעניין,יפה ומושך לחלל.

החלטה נוספת וחשובה מאוד שצריך לקחת בחשבון בעת הצבע הוא התאורה. התאורה משפיעה על מראה הצבע והצבעים עלולים להראות מעט שונה תחת תאורה טבעית או תאורה מלאכותית שאתם בחרתם לחלל הבית. לכן כדאי לעשות דוגמא לצבעים הסופיים שבחרתם על מנת לראות מה משתלב נכון יותר וטוב יותר עם גוון הצבע והתאורה יחד.


המשמעות של בחירת הצבע ומה זה גורם לחלל הבית

במהלך חיינו כולנו עטופים ומוקפים במאות צבעים שונים, לצבעים אלו יש השפעה גדולה על חיינו מהפרטים הקטנים, לדוגמא בחירת צבע החולצה אותה תלבשו ועד בחירת צבע הקיר. כאן נעשה לכם סדר על משמעות הצבע והתחושה שאותה אנו מקבלים מבחירת הצבע הנכון עבורנו.

כתום – הוספת הצבע הכתום ללא ספק יעזור לכם מאוד. החל מהעצמת הביטחון העצמי והעלאת רמת האנרגיה בגוף ויגרום לכם להיות להרגיש חזקים ואף חברותיים יותר.
צהוב – כאשר תוסיפו לחייכם את הצבע הצהוב אתם תרגישו חיוביים יותר, רמת האושר שלכם תגבר ותרגישו כוח פנימי חזק יותר שיגבר ויעלה אצלכם את המוטיבציה ואת הרצון לעשות פעולות שיעזרו לכם מאוד ויפיחו בכם רוח חיים.
ורודסגלגל (מג'נטה)צבע המג'נטה מעניק תחושה טובה וחיובית לכל הגוף באופן טבעי, ושימוש בו היא דרך מעולה להרגיע את הגוף, בעיקר במצבי לחץ. אם אתם סובלים מכאבי ראש או בחילות,
צבע זה יסייע לכם במצבים לא נעימים.
סגול – צבע זה מייצר אווירה שלווה ורגועה, בנוסף הוא עשוי להגביר את תפקוד המוח שלכם ולהעצים חוויות רוחניות. בנוסף, הוא יאפשר לכם לבטא את הצד היצירתי שלכם בדרך הטובה ביותר.
כחול – אחד הצבעים האוהבים על האנשים הוא הצבע הכחול. הסיבה לכך היא היכולת שלו להשפיע על הרווחה הנפשית והפיזית שלנו, ומחקרים גילו שהצבע הכחול מוביל לרגיעה ומעודד מחשבה ברורה וצלולה יותר.
אדום – ההשפעה של הצבע האדום שממהר להסב את תשומת ליבנו הוא פיזית. הוא מגרה אותנו ומעלה את הדופק והדרך הטובה ביותר לבטא תשוקה הוא שימוש בצבע האדום.


לא לזלזל ולשכוח את הפינות זהו מרכיב חשוב ונהדר

נושא הפינות נכון גם לבתים גדולים וגם לבתים קטנים כאחד. בעזרת שימוש מושכל בפינות הבית ניתן לייצר פינות נעימות, חמימות וכפיות שמעניקות תחושה ביתית בצורה בלתי רגילה בין המעברים בחלל הבית, לדוגמא בין הסלון לאחד מהחדרים או מהחדר למטבח וכו'.

פינות היום מתאפיינות במגוון רחב של עיצובים שונים חלקן מעוצבות על פי אלמנטים מהעדה או אופציות נוספות ושונות של פינות ישיבה נחמדות שיוצרות אזור אינטימי בבית. וגם פינות עם סטיילינג ייחודי שמאפיין את עיצובו של הבית.


טפטים ומדבקות קיר

בנושא טפטים ומדבקות קיר הרחבנו רבות במאמר מיוחד שכולו הוקדש לנושא זה. למעבר למאמר המלא בנושא לחצו כאן.

בניגוד לעבר, כיום עם האופציות והאיכויות של ההדפסות הרבות בשוק ועם ריבוי התחרות, האפשרות להשיג טפטים ומדבקות קיר היא פשוטה למדי וניתן להשיג זאת בתקציב שמתאים לכל כיס, והמראה מרשים ואיכותי ברמה גבוהה.

הדבקת טפטים בצורה מושכלת יכולה לשדרג ולהפוך את החלל שלכם לשונה ומעניין מאוד, במיוחד שמשלבים אלמנטים תלת מימדים או שוברי שגרה שמושכים את העין וגורמים לתשומת לב מיידית.

גם בנושא זה חובה להשתמש בצורה מושכלת ואני ממליצה לא להשתמש בטפט/מדבקת קיר על יותר מקיר אחד מהסיבה שלטפט ישנה נוכחות רבה בחלל במיוחד אם מדובר בחלל שהשהייה בו ארוכה כמו חדר ילדים או חדר הורים. בחדרים בהם השהייה ארוכה מומלץ מאוד להשתמש בטפטים ניטרליים ורגועים יותר שלא ימשכו את העין בצורה מסיבית.


הוצאת אלמנט עיצובי מהקונטקסט שלו

ישנם דוגמאות רבות לאלמנטים עיצוביים שבהם הקונטקסט ידוע מראש. החוכמה והשימוש הנכון הוא להוציא את האלמנט העיצובי מהקונטקסט שלו. עם פעם ידית הייתה אלמנט לפתיחת ארונות או מטאטא היה אלמנט לניקיון הבית היום הדברים משתנים וניתן להציג אלמנטים מוגדרים מראש בצורה שונה. דוגמא פופלרית : סולם יכול לשמש כמדפי תלייה או שטיח יכול להיתלות כדקורציה על התקרה, זכרו! הכל תלוי בעיני המתבונן. כל דבר שיש לכם בבית שקצת נמאס לכם ממנו ואתם מעוניינים לשנות אותו, תמיד יוכל לקבל תפנית חדשה ומרעננת בביתכם.

הזווית האישית שלכם – הטאצ"!

בעיצוב הבית חשוב למצוא את הנקודה שלכם. מה אתם הכי אוהבים? למה אתם הכי מתחברים? ולא בהכרח למה שנהוג מקובל ו"הולך" כרגע בשוק. אחרי שתעשו את המחקר האישי שלכם ותבצעו זאת הבית יקבל את האופי שלכם, יתאים לכם, וירגיש עבורכם כבית אמיתי שכיף לחזור אליו.

לדוגמא אם אתם מעוניינים לתלות תמונות על הקיר, ללכת לחנות ולרכוש תמונות יפות זה לא בהכרח הצעד הנכון. אפשר לקחת תמונות ישנות שיכניסו קצת וינטאג' לבית וייתן ניחוח נוסטלגי. ואף תוכלו למצוא דרך יצירתית ושונה למיקום של התמונות.

פנו אלינו ונענה לכם לכל שאלה, אלישבע קובי – אדריכלות ועיצוב פנים.

שיתוף פוסט

     מתנה!     

במיוחד עבורכם  - צ'ק ליסט למשפץ הטרי, מתחילים בתהליך שיפוץ? כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול!

בלחיצה על הכפתור הנני מאשר/ת קבלת דיוורים

דילוג לתוכן