כיצד השפיע נגיף הקורונה על תכנון המבנה המשרד העתידני?

משבר הקורונה יצר מציאות חדשה,שבה נדרשים עובדים רבים לבצע את עבודתם מהבית, ללא קרבה פיזית וללא מגע.
מי שישלם את המחיר וייאלץ להמציא את עצמו מחדש כבר בשנים הקרובות הוא ענף המשרדים.
הצורך בשמירה על סביבת עבודה סטרילית,ומניעת התקהלות,נוגדים לחלוטין את אופיו המוכר.

כבר עתה החלו להיכנס אמצעים שהולכים לשנות את התעשייה.
לא מעט משרדים הטמיעו מערכות המנטרות את חום גופים של העובדים כדי לדעת אם הגוף מעיד על סימני מחלה.
בחלק מהמשרדים מנעשה שימוש בתוכנה לזיהוי פנים כדי להימנע משימוש במגע בכפתורים או בדלתות.

נשמח לעמוד לרשותכם לכל שאלה:

ישנם שלושה דברים חשובים במיוחד בתהליך תכנון מבנה משרדי במהלך תקופה הקורונה. תאורה, ארגונמיה ואקוסטיקה.
במשרדים יש תקנים מיוחדים לחלק מדברים אלה, לדוגמא לתאורה. איזו עוצמה, וכיצד היא מפוזרת בחלל המשרד, עבודה ממושכת של שעות רבות במשרד מחויבת לקבל התחייסות מבחינת תכנון נכון של התאורה. בעידן של פגישות זום וירטואליות רבות בעידן הקורונה אלמנט סידור המשרד בצורה נכונה הכרחי גם כן. חשוב לבחור ולבחון בקפידה מהי סביבת העבודה ומה רואים מאחוריך במהלך פגישת הזום. צריך לוודא שיש דלת מבודדת שלא תיתן לרעשי רקע לחדור לחדר העבודה על מנת לשמור על מקצועיות ככל שניתן גם במהלך פגישה וירטואלית שנערכת בזום.

בעקבות המשבר עסקיים וחברות רבות החלו לאמץ ולהטמיע פתרונות דיגיטליים בתוך זמן קצר,בכדי לתת מענה למצב החדש שאליו נקלעו, לדוגמא תחום הקמעונאות, החווה סגירה של מרבית מרכזי הקניות והחנויות. החל להשתמש במסחר הדיגיטלי כקרש קפיצה כדי להימנע מקריסה כלכלית.

אבל,בניגוד להערכות הקיצון שמדברות על סופן של עידן המשרדים עקב המשבר,צריך להבהיר כמה דברים  הנגיף לא יגרום לשינוי בלתי הפיך אבל, הוא עשוי להעלות מחשבות על היתרונות של עבודה מהבית, או לפחות תהיות הנוגעות בשינוי אופיו של המשרד המוכר לנו. אחד השינויים שעתידם לבוא הוא חלל עבודה רחב יותר בין עובדים, לא בהכרח שטח עבודה גדולה יותר אלא שינוי סדרי העבודה, למשל הגעה לעבודה במשמרות כדי למנוע התקהלות ולהקטין את הצפיפות. דרך נוספת היא שבמקום שעובד יגיע לעבודה ויחפש לעצמו שולחן עבודה פנוי, השולחנות יחולקו בין העובדים כך שעמדה אחת תשמש שני עובדים
קבועים שלא יגיעו למשרד באותו היום.

המטרה העיקרית היא להפחית את כמות הנגיעות של עובדים שונים באותו ציוד. חשוב להבהיר, עידן המשרדים לא תם עדין.
ברוב המקרים המשרדים יאלצו לבצע שינויים בתכנון ובעיצוב חללי העבודה או ליצור חלל עבודה אלטרנטיבי.
בעתיד שבו ככל הנראה עובדים יועסקו לפחות מחצית מהזמן בבית,עיצוב הפנים של המשרד יהפוך לגמיש הרבה יותר ויאמץ סממנים ביתיים כדי ליצור מעיו ריחוק מהבית.
בסופו של יום,יש דברים בעבודה שחייבים להיעשות בקרבה פיזית,במיוחד בעולם הייטק המחייב החלפת רעיונות ועבודת צוות אדוקה.
עולם העבודה יצטרך לשלב בין העבודה מהמשרד לעבודה מסודרת מהבית.

ככל הנראה השינויים שיבוצעו במשרדים יובילו להרגלי עבודה חדשים,למרות שכרגע בזמן הקרוב, לא יהיו שינויים משמעותיים מהמשרדים המודרנים שאנחנו מכירים, תוך מספר שנים אדריכלים ידרשו לתכנן משרדים שישלבו בין פיזי ודיגיטלי ,מקומי וגלובלי,עבודה ופנאי. ולנו נותר רק לחכות.

שיתוף פוסט

     מתנה!     

במיוחד עבורכם  - צ'ק ליסט למשפץ הטרי, מתחילים בתהליך שיפוץ? כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול!

בלחיצה על הכפתור הנני מאשר/ת קבלת דיוורים

דילוג לתוכן