בחירת תאורה נכונה לבית

שאנו ניגשים לבחור תאורה לבית צריך לשים לב ולענות על מספר שאלות חשובות מכיוון שבחירת תאורה בצורה נכונה ומושכלת זה דבר מאוד קריטי וחשוב בבית. הדבר הראשון שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו בעת בחירת תאורה נכונה לבית היא מה הצרכים שהתאורה באה לענות עליהם? לאיזה חלק בבית התאורה מיועדת? מה השימוש שלה? מה רמת הפעילות היום יומית בחדרים אלו, ואפילו באילו שעות. כשבחוץ  שנדע את התשובות לשאלות הללו נוכל להתקדם לבחירת תאורה בצורה נכונה.

כמו שכבר הבנתם בפתיח המאמר בחירת תאורה לבית היא דבר מאוד חשוב וקריטי כי זהו האור בביתכם וזה לא דבר של מה בכך, לכן הדבר שלפני הכל צריך לבדוק הוא וידוי שגוף התאורה אותו בחרתם מספק לכם את כמות האור הדרושה. דברים נוספים שחייב לשים לב אליהם ואסור להקל בהם ראש זה לוודא שהאור לא מסנוור / לא נעים בעין ובנוסף לכך שלא יוצר צלליות לא נעימות בחלל בו הוא נמצא.

נשמח לעמוד לרשותכם לכל שאלה:

להגיע מוכנים מראש:

 

אל חנות התאורה אנחנו ממליצים להגיע עם מעצב/ת הפנים שלכם מפאת הניסיון והיכרות. במידה ואין לכם מעצב/ת פנים מומלץ להגיע עם תוכנית החדר אותו תרצו להאיר על מנת שיועצי התאורה יוכלו לעזור לכם ויקלעו לרצונכם בצורה המקסימלית. אם אתם מעוניינים לרכוש גופי תאורה למספר חללים אז אנחנו ממליצים להביא את כל מפת הדירה בשביל שהתאורה תותאם בצורה הטובה והנכונה ביותר.
המלצה נוספת זה להגיע כבר שאתם יודעים את הכיוון ו/או הסגנון אותו אתם רוצים לרכוש על מנת למנוע את זה שתלכו לאיבוד בין כל המידע והדגמים הרבים בחנויות התאורה. לדוגמא החלטתם על מנורות עומדות אז כבר מראש תדעו לאן ללכת ועל איזה דגמים להתעכב ועל איזה לא.

החדרים:

 

לחדרים בבית ישנה חשיבות רבה ובחירה של תאורה נכונה לחללי החדר בבית זה דבר קריטי וחשוב. בחירת תאורה לחללים דוגמת סלון או מטבח שונה לחלוטין מבחינת תאורה לחדר שינה, חדר ילדים וחדר אורחים / חדרים נוספים בבית. לדוגמא בסלון נרצה אור שיעניק אווירה ביתית חמימה ונעימה אך גם חזקה ומרכזית שתאפשר לשהות בסלון בשעות הפנאי ושיהיה גם רך יותר. ומנגד זה במטבח נרצה תאורה שתספק לנו ראייה חדה וטובה. בנוסף, במטבח קריטי שאנו בוחרים תאורה לשים לב שהתאורה אינה מקרינה צללים שמפריעים לראות בשטחי העבודה הנמצאים במטבח כמו שיש או אזור הבישול.

בחדרי הבית, חדר הילדים וחדר השינה נרצה אור נעים ולא חזק מדי. אופציה נהדרת לחדרים אלו זה תאורה שניתן לעמעם והיא נוחה מאוד כאשר אנו שולטים בחוזק התאורה עפ"י מידת הצורך שלנו במהלך היום. לרוב בחדרים אלה נשתמש במהלך שעות הערב / לילה במנורות לילה נעימות.

חדר רחצה:

 

בחדר רחצה יש שיקול חדש שצריך לקחת בחשבון בנוסף לסוג התאורה והוא המיקום. בחדר הרחצה נצטרך למקם את גופי התאורה בצורה ובמקום שלא יירטבו וישמרו מן המים. ללא הגנה על התאורה בחדר הרחצה ומיקום נכון התאורה גם עלולה להתקלקל באופן מהיר וגם זה יכול להיות מעט מסוכן לפעמים.

דברים נוספים שאנו ממליצים לקחת בחשבון בעת בחירת תאורה נכונה לבית מבחינת העיצוב. הוא המבנה הכללי של הבית הגודל, המבנה, הצבעים, צבע הקירות, ועוד מספר שיקולים צריך לקחת בחשבון על מנת שהתאורה תתאים בצורה מושלמת לביתכם.

אסור לשכוח – אור טבעי

שאנו ממלאים את הבית בגופי תאורה שאנחנו בוחרים בקפידה מפעם לפעם אנו נוטעים לשכוח את האור הטבעי. יש לזכור שהאור הטבעי נעים, בריא וחסכוני יותר מן האור המלאכותי שאנחנו מכניסים לביתנו. ובגלל זה העדיפות שלנו תהיה להשתמש בו כל עוד נוכל וזה מתאפשר לנו.

לכן לפני בחירת התאורה נצטרך לבחון לפני הכל את התאורה הטבעית הנמצאת בחלל לה אנו מתאימים את התאורה, לדוגמא יש חדרים שהאור הטבעי בהם חזק מאוד ולכן תצטרכו מנורה רק בשעות הערב והלילה דבר שמשנה את הבחירה והצורך שלכם.

בונוס – תאורת ארונות:

דבר נוסף שניתן לשקול למי שמעוניין בכך הוא 'תאורת ארונות' זה פתרון די פשוט של מנורות אוטומטיות בתוך האחרון כאשר נדלקות אך ורק שהארון והמגירה נפתחים, ממש כמו תאורה של מקרר. זה בחירה נפוצה שאנשים רבים אוהבים להשתמש בה גם מבחינת נוחות במידה ופותחים את הארון בלילה וגם מבחינת יופי.

מעוניינים להתייעץ בנוגע לבחירת תאורה נכונה לבית? פנו אלינו ונענה לכל שאלה.
אלישבע קובי – אדריכלות ועיצוב פנים.

שיתוף פוסט

     מתנה!     

במיוחד עבורכם  - צ'ק ליסט למשפץ הטרי, מתחילים בתהליך שיפוץ? כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול!

בלחיצה על הכפתור הנני מאשר/ת קבלת דיוורים

דילוג לתוכן